Výživa hrou na 1. stupni

V týdnu od 13. 2. do 17. 2. 2023 proběhl na 1. stupni tradiční projekt Výživa hrou, který se zaměřuje na podporu správné životosprávy. Kromě vlastního projektu Výživa hrou se každá třída postupně účastnila dvouhodinového výukového bloku celorepublikového vzdělávacího programu Zdravá 5. Lektorka programu žáky zábavnou a interaktivní formou seznámila se zásadami zdravého stravování. Cílem projektu je motivovat děti k automatickému přijetí zásad zdravé výživy a jejich přirozené implementaci do životního stylu.


Aktivity a činnosti projektu Výživa hrou byly zaměřeny zejména na složení jednotlivých jídel během dne, na rozšíření povědomí o potravinách bohatých na minerální látky a vitamíny a na ovlivňování reklamy k nákupu potravin.
Činnosti a aktivity byly vybrány s ohledem na jednotlivé ročníky. Třídy tak k naplnění výstupů projektu využívaly např. PC výukové hry, pracovní listy z webové stránky Skutečně zdravá škola, pracovaly se sezónním kalendářem ovoce a zeleniny a s kartičkami Složení potravin.

Jako výstup z projektu vznikla výtvarně zpracovaná díla: koláž na téma zdravé/nezdravé potraviny, Lapbook SVAČINKY, přehled nápojů podle obsahu cukru, Seznam sezónního ovoce a zeleniny a informační tabule k obsahu minerálních látek a vitamínů v jednotlivých potravinách.

Na závěr projektu proběhla ve školní družině ochutnávka na téma: „Mlsáme zdravěji“, „Ovoce trochu jinak“ a „Zdravá svačinka“. Kromě ochutnávek byly u jednotlivých potravin připraveny i karty s nejdůležitějšími informacemi k jednotlivým potravinám. Žáci tak postupně ochutnali a seznámili se s ovocem a oříšky v karobu, lyofilizovaným ovocem, chia pudinkem a pomazánkou z červené řepy a Lučiny.

Ochutnávka byla podle ohlasů žáků velice úspěšná. Věřím, že si každý z nich odnesl kromě nové chuti i třeba jen zlomek nové informace. Jednotlivé ukázky výstupů a fotografie z projektu budou po určitou dobu vystaveny před školní jídelnou.
Děkuji třídním učitelům za spolupráci, díky které považuji projekt Výživa hrou 2023 za úspěšný a přínosný.