Projekt Výživa hrou

Projekt Výživa hrou byl tentokrát zaměřen na cukry v potravinách a na nabídku zdravější alternativy mlsání. Žáci se seznámili s pojmy jednoduché cukry, sacharidy a se zdravotními riziky při nadměrné konzumaci sladkostí. Cílem projektu bylo nabídnout dětem alternativy sladkých potravin a možností mlsání zejména z tuzemského trhu. Každá třída se věnovala teorii, k čemuž sloužily Pyramidáčkovy pracovní listy, které děti vyplňovaly, pohádkové příběhy z Pyramidáčkova a také informace o výživové pyramidě. V rámci zdravého mlsání měli všichni možnost ochutnat si alternativy ve formě různých suchých a sušených plodů. Dále se žáci seznámili se dvěma méně známými superpotravinami …
Dřišťálem a Karobem, které měli také možnost ochutnat. Žáci 5. třídy na tyto potraviny vyrobili velmi povedené informační plakáty. Tím nejvíce oblíbeným úkolem bylo podle receptů připravit zdravé dobroty. Ve cvičné kuchyňce tak vznikly např. ovesné sušenky, želatinové bonbony, slané krekry z mrkvového těsta a třeba rýžovo – kokosové kuličky. Na tyto výrobky si všichni ve třídách vytvořili obaly, ať už sáčky anebo krabičky, na kterých nechyběl vlastní, originální název výrobku včetně informace o jeho složení. Z projektu Výživa hrou vzešly i zábavně – poučné hry na téma zdravá výživa jako je např. Double od čtvrťáků anebo postřehová hra od žáků z 3. B. Každá třída si vymyslela a sestavila jídelníček na jeden den podle zásad zdravé výživy. Školní parlament zrealizuje po škole průzkum oblíbenosti vytvořených jídelníčků a podle toho s největším počtem hlasů bude ve školní jídelně jeden den uvařeno. Týdenní projekt proběhl podle plánu a dle zpětné vazby od pedagogů splnil svůj cíl. Žáci se zapojovali aktivně a odnesli si několik nových informací i dovedností.

Zpráva z projektu – zde